IniciActualitatAproop restableix la seva xarxa pròpia afectada per la DANA al País Valencià

Aproop restableix la seva xarxa pròpia afectada per la DANA al País Valencià

  • 08 Nov 2024
  • Sala de premsa
Tornar

El Grup Parlem, al qual pertany la marca Aproop, ha establert mesures de suport als treballadors afectats, com flexibilitat horària, teletreball, avançament de nòmines i cessió de vehicles. 

S’ha fet arribar material i equipament de neteja a la població de Catarroja i als treballadors d’Aproop afectats.

L’operadora valenciana Aproop Telecom ha anat recuperant progressivament la xarxa per als 2.500 clients afectats per les inundacions provocades pel pas de la DANA al País Valencià la setmana passada. Actualment, ja es troba en funcionament el servei propi i només queda pendent la recuperació del servei de fibra a 900 clients d’un proveïdor extern de la companyia de telecomunicacions. 

Tota la xarxa d’Aproop a les zones afectades va caure amb motiu de les pluges i les riuades, amb afectació als nodes de comunicacions i a diverses instal·lacions. Així mateix, les botigues Aproop situades a Alcúdia, Albal i Catarroja van quedar totalment destrossades, però sense que s’hagi de lamentar danys personals entre els treballadors. 

L’endemà de la DANA, es va començar a restablir el servei de telecomunicacions allà on es podia arribar i es va posar en marxa un primer pla d’emergència, per conèixer l’abast de l’afectació, tant humana com material, i poder atendre les necessitats dels treballadors i dels usuaris de la companyia. Per evitar que ningú no es quedés sense connexió, es van afegir abonaments de gigues addicionals per a tots els clients afectats per la DANA.

Des del Grup Parlem, del qual forma part Aproop, també es van establir ràpidament diferents mesures de suport als treballadors afectats. Algunes d’aquestes mesures són flexibilitat horària, opció de teletreball, permisos retribuïts, avançament de nòmines i préstecs, entre altres. Per això, fins que la situació torni completament a la normalitat, els treballadors podran realitzar les jornades de forma irregular, teletreballar o bé no treballar quan ho necessitin, i demanar l’avançament de nòmines i préstecs, que se'ls concedirà amb la màxima rapidesa possible. 

D’altra banda, quan la situació torni a la normalitat, els treballadors tindran dret a 5 dies de permís addicionals per afrontar els possibles contratemps que sorgeixin a causa de la DANA. En els casos més greus, el Grup Parlem restablirà temporalment els vehicles de tots els treballadors que n’hagin perdut tots els seus, independentment si eren d'empresa o personals. 

A principi d’aquesta setmana, es va activar un punt de recollida de material a la botiga central de Parlem a Barcelona i, posteriorment, es va fer entrega de material a les poblacions afectades. Amb col·laboració del mercat de la Guineueta, es van fer arribar a Catarroja una furgoneta de més de 6 metres amb les donacions i una compra de l’empresa de bombes d'aigua, i equipament de neteja. Membres de l’equip del grup també es van desplaçar a València per entregar personalment als treballadors que ho necessitaven el material que havien demanat.